Newsletter 20/11/2020: Food trends și câteva idei de responsabilitate

Cum arată viitorul?

E vremea predicțiilor și a planificărilor pentru anul viitor, mai ales că știrile au anunțat deja două vaccinuri funcționale pentru a putea fi distribuite în masă populației. Probabil cel mai mare câștig al acestui an este adaptabilitatea fiecăruia dintre noi de a trece peste frica de a ne îmbolnăvi și de a găsi soluții pentru a merge mai departe. 

Specialiștii în food trends au prezentat deja tendințele anului viitor, însă cu o industrie atât de afectată de criza pandemică, e important să susținem în continuare pe cei care încearcă să se reinventeze și să își replieze afacerea pe noua ordine a lucrurilor.

Bucătăria pe care o știm deja

Localismul va avea din ce în ce mai multă importanță la achiziția finală, mai ales că în această perioadă, societatea a încurajat consumul de produse locale, integrându-se astfel mult mai rapid conceptul from farm to table pe care bucătarii din noua bucătărie românească l-au tot promovat.

Experiențele cross-culturale vor câștiga din ce în ce mai mult teren: produse create aici, după rețete și cu ingrediente internaționale, integrând pe cât posibil și flavor local.

Reducerea risipei alimentare, un concept la care aderă din ce în ce mai mulți bucătari inclusiv în România, obicei care ar trebui să se implementeze și acasă, unde risipa alimentară a ajuns la cote alarmante (locul 9 în Europa, aruncăm peste 2.2 milioane de tone de alimente).

Trendurile internaționale

Una dintre cele mai aprinse dezbateri internaționale din zona de food este legată de avântul pe care aplicațiile de delivery de mâncare l-au luat acum în perioada pandemiei, care însă are costuri mult prea mari pentru bucătăriile restaurantelor, comisionul fiind între 10-40% din valoarea totală a notei de plată peste tot în lume. Însă fără ele, cel mai probabil restaurantele nu ar mai putea supraviețui. 

Inovațiile vin din sfera de pick-up, dar și prin puterea fiecărei comunități create în jurul unui brand sau a unei afaceri locale. 

De asemenea, plățile contactless ajută extraordinar de mult la confortul fiecărei părți implicate, și client, și restaurant. 

(Aproape) toată lumea a devenit food-influencer, cu milioane de postări în social media despre ce am gătit acasă în perioada carantinei. Brandurile din sfera food vor juca un rol important aici, mai ales că micro-influencerii – oamenii care au prieteni cu preocupări similare cu ale lor, sunt din ce în ce mai activi și mai plăcuți de mediul online. 

Micro-grădinile pe care le poți cultiva în balcon sau chiar în bucătărie au devenit din ce în ce mai importante, fiind o nișă interesantă explorată inclusiv de bucătarii profesioniști care adaugă extra flavour cu o frunză dintr-un ghiveci cu plante aromatice.

Pregătirea alimentelor care pot fi conservate pentru mai mult timp, ca murăturile sau dulcețurile, a devenit din nou populară.

Ne-am întors la gusturile de altădată, cele pe care le avem memorate din vremea copilăriei, la rețetele simple și gustoase care ne trezesc amintiri plăcute. Iar bucătarii explorează din ce în ce mai mult acest trend.

În curând, ialoc va permite clienților să ridice mâncarea direct de la restaurant, din confortul mașinii personale. 

Dacă vrei să ne dai o mână de ajutor și să ne răspunzi la câteva întrebări astfel încât noua opțiune să fie cât mai bine implementată, dă-ne de veste.

Descoperă locurile din oraș pregătite pentru vremea de afară

Am pregătit pentru voi o listă cu locuri de ieșit în oraș unde găsim vin fiert și este disponibilă pe blogul Ialoc.ro, aici.

ialoc.ro are deja un filtru dedicat teraselor încălzite unde momentan 81 de locuri din oraș au sistem de încălzire pe terasă, iar lista se actualizează constant. 

Ghidul responsabil de ieșit în oraș

Continuăm campania #sustinemafacerilemici

Știi un restaurant, o cafenea sau un boutique la care ţii? 

Cumpără un voucher de la afacerile mici pe care vrei să le ajuţi şi foloseşte-l pentru a face o bucurie ție sau cuiva drag, astfel ajutând un antreprenor local.

Dacă ai un card Visa, fiecare achiziţie de peste 50 de lei îți aduce 10 lei în plus, iar orice achiziție de minimum 100 de lei îţi aduce 25 lei

Dacă ai un card Visa de la Raiffeisen, fiecare achiziţie de peste 50 de lei îți aduce 20 lei în plus, iar orice achiziție de minimum 100 de lei îţi aduce 50 lei

Mergem împreună #maideparte cu ialoc și Gault&Millau

O experiență gastronomică oferită cadou – aceasta este propunerea Gault&Millau și ialoc. Restaurantele din comunitatea Gault&Millau merg #maideparte. Bucătarii au creat experiențe gastronomice speciale, denumite colectiv #maideparte. Cardul #maideparte emis de ialoc poate fi folosit pentru a încerca aceste meniuri speciale sau pentru oricare din felurile de mâncare și băuturile din meniul obișnuit al acestor restaurante.