Webstock 2017 – un final de an cât un nou început

Nu am fost niciodată vânători de premii – sigur, ne-am bucurat de fiecare dată când am câștigat ceva (mai ales dacă premiul a fost muncit), dar cam atât.

La Webstock am ajuns anul trecut pentru prima oară. Era cam la fel de frig ca anul ăsta și eram cam la fel de entuziasmați ca acum. Campania Bucureștiul Întreprinzător era pe cale să se închidă și , cum ne plictiseam în mașină, am zis să sunăm la Guerrilla cât încă eram pe drum. Am intrat în direct, am făcut câteva glume (scuze, Dobro!), ne-au stat inimile în gât cât am așteptat verdictul și… câteva săptămâni mai târziu aveam reclama pe radio. Co-branded cu Banca Transilvania. În ziua respectivă, în ora în care am fost live îndreptându-ne spre Webstock, urmăream traficul de pe site mai ceva ca un parior caii de pe hipodrom.

cal-alergat

Nu am câștigat nimic atunci, dar nu mai conta. Începusem dimineața bine. Și se anunța un an bun.

După Webstock au urmat săptămâni de întâlniri cu șefi de localuri, chefi din localuri și chef de treabă. Am schimbat produsul ialoc Business pe ici, pe colo. Am crescut și, odată cu noi, pare să fi crescut și apetitul bucureștenilor pentru ieșit în oraș. În mai o cream, împreună cu Hard Rock Cafe, pe Alice. Ca orice Pygmalion modern, ne-am atașat de propria creație și, poftind la mai mult, am călcat strâmb față de ea – primului chatbot al unui local din România i se alăturau, nici 2 luni mai târziu, alți trei. Alice avea rude, noi nu ne vedeam capetele de treabă, ceasul ticăia înainte. Aplicația a continuat să crească și noi pe lângă ea. Bucureștiul Întreprinzător revine cu o extensie de campanie, tragem un film în sediul nou, ne întărim echipa de vânzări și luăm orașul la pas în căutare de mai mulți șefi de localuri și chefi din localuri. În spate, asta se întâmpla cu rezervările procesate de noi – în Septembrie 2016, ialoc scotea în oraș 1866 oameni. Un an mai târziu, 5223. Cu puțină gimnastică matematică, am putea spune că am triplat scorul.

rezervari-2017

Cheful de treabă încă se ținea bine spre sfârșitul lui Septembrie, iar noi uitasem că ne-am înscris din nou la Webstock. Din varii motive, planetele se aliniază împotriva noastră în ultima săptămână a lunii și suntem complet blocați, îngropați în proiecte care nu suportau amânare. Vineri, 29 Septembrie, suntem chemați pe scenă la Webstock. Câștigasem locul 3 în categoria Mobile Applications. Suntem chemați, dar nu urcăm – pentru că nu suntem în sală. Deci nu știm încă. Proiectele care nu suportau amânare ne țin în spatele birourilor, tastând de zor. Câțiva bucureșteni rezervă, din aplicație, o masă mare în Centrul Vechi în timp ce Cristian Manafu vorbește frumos despre noi pe scenă (pe la minutul 43).


Primim un mail de la un utilizator, bucuros că “există așa ceva și la noi”. Primim o notificare pe Facebook și aflăm că ialoc a fost premiată de Webstock. Și, din spatele laptopului, nu îmi răsare în minte decât un citat din Douglas Adams despre cum poți învăța să zbori:

You must learn how to throw yourself at the ground and miss. Pick a nice day and try it. The first part is easy. All it requires is the ability to throw yourself forward with all your weight and the willingness not to mind that it’s going to hurt. That is, it’s going to hurt if you fail to miss the ground. If you are really trying properly, the likelyhood is that you will fail to miss the ground fairly hard.

Update – După Webstock, am apărut pe-aici: